http://apokoronas.gov.gr/can-i-pay-someone-to-write-my-essay

Η Ασή Γωνιά, η μικρότερη σε έκταση ΔΕ του Δήμου Αποκορώνου, βρίσκεται νοτιοανατολικά του Δήμου Αποκορώνο, βόρεια του Δήμου Σφακίων, στα σύνορα με το Nομό Ρεθύμνου. Απέχει 56,5χλμ. από τα Χανιά και 35χλμ. από το Ρέθυμνο. Καπετανοχώρι σκαρφαλωμένο σε ένα μικρό λόφο των Λευκών Ορέων, η Ασή Γωνιά ελέγχει τα ορεινά περάσματα προς την Ανατολή, γεγονός που εξηγεί γιατί πρωτοστάτησε στους αγώνες κατά της Τουρκοκρατίας, αλλά και στην αντίσταση κατά των Γερμανών στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Λόγω της γεωγραφικής του, φυσικής οχυρωτικής αλλά και απρόσιτης θέσης του σε υψόμετρο 585 μ. επί της ανατολικής πλευράς του όρους Αγκάθες, συνδεθηκε έντονα με την ιστορία των αγώνων του κρητικού λαού από εποχής Ενετοκρατίας, όπου και αποτελούσε κέντρο επαναστάσεων.

Οι κάτοικοί του συμμετείχαν σ΄ όλους τους αγώνες κρατώντας το όπλο κυριολεκτικά πάντα στο χέρι, εξ ου και το όνομα Ασή που είναι αραβοτουρκικής προέλευσης (τουρκικά "Asi") που σημαίνει "αποστάτης", "ανυπότακτος" και κατ΄ επέκταση "λεβέντης", "παλικαράς", δηλαδή "Γωνιά των παλικαράδων".

Στην Ασή Γωνιά επίσης είχε την έδρα της η Ανώτατη Επιτροπή Αγώνα της Κρήτης εναντίον του Γερμανικού στρατού κατοχής τον 2ου Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένας από τους πρωτοστάτες που ξεκίνησαν την Αντίσταση κατά των Ναζί ήταν ο Ανδρέας Παπαδάκης, γέννημα-θρέμμα της Ασή Γωνιάς

Πολύ κοντά στο χωριό βρίσκεται το λεγόμενο "Χαϊνόσπηλιο" (δηλαδή σπήλαιο ληστών) όπου σ΄ αυτό κατέφυγαν τα διωκόμενα μέλη της Επαναστατικής Συνέλευσης του 1866. Τον Ιούνιο του 1867 παρά την Ασή Γωνιά συνήφθη σφοδρή ομώνυμη μάχη μεταξύ Κρητών επαναστατών και οθωμανικού στρατού.

Έδρα της προσωρινής κυβέρνησης της Κρήτης κατά την επανάσταση του 1897, η Ασή Γωνιά έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε κέντρο της κρητικής παράδοσης.

Η Αση Γωνιά έχει συνδεθεί με την ευλογία των κοπαδιών την ημέρα του Αγίου Γεωργίου, ένα μοναδικό έθιμο στην Κρήτη.

Οι βοσκοί της περιοχής θεωρούν προστάτη τους τον Αη-Γιώργη και στις 23 Απριλίου συρρέουν με τα κοπάδια τους στην εκκλησία του Αη-Γιώργη του Γαλατά.

Η εκκλησία βρίσκεται πολύ κοντά στην πλατεία του χωριού κι είναι ιδιαίτερο το θέαμα των αιγοπροβάτων να έχουν περικυκλώσει τις προτομές του Βενιζέλου και του Γύπαρη περιμένοντας τη σειρά τους να κατέβουν στο εκκλησάκι.

Τα ζώα, στολισμένα με τα πιο μελωδικά "λέρια", μαντρώνονται στην έξω από την εκκλησία κι αρμέγονται ένα-ένα.

Στη συνέχεια το κοπάδι ευλογείται από τον ιερέα.

Το γάλα μοιράζεται στους κατοίκους σε πλαστικά μπουκάλια επιτόπου, ενώ μια ποσότητα του βράζεται και προσφέρεται στον κόσμο σε ποτήρια μαζί με κρητικό παξιμάδι από κοπέλες του χωριού ντυμένες με τις παραδοσιακές φορεσιές.

Το έθιμο είναι πολύ παλιό και κανείς δεν μπορεί να πει πότε ακριβώς ξεκινά. Χαρακτηριστικά οι κάτοικοι της Αση Γωνιάς λένε ότι γίνεται από τότε που υπάρχει το χωριό.

Είναι γνωστή ως πατρίδα του Γιώργου Ψυχουντάκη, συγγραφέα του 'Κρητικού Δρομέα'. Ιστορικά η Αση-Γωνιά αναφέρεται ως οικισμός ελεγχόμενος από την ρωμαϊκή πόλη Λάππα, τη σημερινή Αργυρούπολη. Επίσημες αναφορές του χωριού Αση Γωνιά υπάρχουν από την Ενετική Περίοδο, ενώ ο οικισμός βρισκόταν αρχικά ανατολικότερα από τον σημερινό. Κατά την τουρκοκρατία η Αση-Γωνιά δεν πατήθηκε από τους Τούρκους λόγω του δύσβατου της περιοχής και της πρόσβασης προς αυτήν μόνο μέσα από το εύκολα ελεγχόμενο Ασηγωνιώτικο φαράγγι.